جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

خطر جوشکاری زیر آب چیست و جوشکاری در آب چقدر خطرناک است؟

در این مقاله قصد داریم درباره خطر جوشکاری زیر آب صحبت کنیم. شما باور دارید که جوشکاری در زیر آب یک حرفه ایمن است، اما همیشه اینطور نیست. همچنین ممکن است فکر کنید که جوشکاری زیر آب فقط در محیط های نظامی یا تحقیقات علمی استفاده می شود و اغلب در زندگی روزمره دیده نمی شود. در حالی که این تا حدودی دقیق است، اما مکان‌های زیادی وجود دارد که در حال حاضر از منابع جوشکاری زیر آب استفاده می‌شود، و همیشه با خیال راحت انجام نمی‌شود.

جوشکاری زیر آب تکنیک اتصال دو قطعه فلز در هنگام غوطه ور شدن در آب با استفاده از تجهیزات تخصصی است. تعمیر لوله ها و سایر زیرساخت های زیر آب اغلب شامل استفاده از این نوع میز جوش است. اگرچه جوشکاری زیر آب خطرناک است، اما ممکن است یک رویکرد کارآمد برای تعمیر زیرساخت های زیر آب باشد. جوشکاری در زیر آب خطرات متعددی مانند احتمال برق گرفتگی، انفجار و غرق شدن دارد.

چه کسی جوشکاری زیر آب انجام می دهد؟

متخصصان جوش زیر آب نیاز به آموزش و گواهینامه تخصصی دارند. آنها باید مهارت های لازم برای مقابله با بسیاری از مواد را داشته باشند و بتوانند در شرایط چالش برانگیز و خطرناک جوشکاری کنند. خطوط لوله زیر آب، سکوهای نفتی، کشتی های غرق شده و سایر ساخت و سازهای زیر آب پروژه های معمول جوشکاران زیر آب هستند. کار فیزیکی لازم است و احتمال آسیب جدی وجود دارد. انفجار، برق گرفتگی و غرق شدن خطر احتمالی هستند. با وجود خطر های زیاد، بسیاری از جوشکاران شغل خود را هیجان انگیز می دانند و چالش کار در شرایط چالش برانگیز را دوست دارند. اگر به دنبال شغلی در زمینه تامین جوشکاری زیر آب هستید، مطمئن شوید که از خطرات آن آگاه هستید.

اهمیت تجهیزات مناسب

ابزارهای مناسب برای در امان ماندن از خطر های جوشکاری زیر آب جوشکاری ضروری هستند. به ویژه برای جوشکاری زیر آب، که در آن شرایط خطرناک تر و چالش برانگیزتر است. اطمینان حاصل کنید که تجهیزات جوشکاری شما از کیفیت بالایی برخوردار است. منبع تغذیه، کابل‌ها و شیلنگ‌های دارای گواهی برای استفاده در زیر آب نیز مورد نیاز است. علاوه بر تجهیزات جوشکاری، تعدادی تجهیزات غواصی نیز می خواهید. ممکن است یک کلاه ایمنی جوشکاری یا شاید یک لباس مرطوب یا خشک باشد. همچنین باید از روشنایی کافی اطمینان حاصل کنید تا ببینید چه کاری انجام می دهید. جوشکاری زیر آب ممکن است با ابزار مناسب هم ایمن و هم لذت بخش باشد. اما بدون تجهیزات مناسب ممکن است خطرناک باشد. بنابراین، قبل از شروع هر گونه کار جوشکاری در زیر آب، حتما مطالعات خود را انجام داده و سرمایه گذاری تجهیزات مناسب را انجام دهید.

چالش های جوشکاری زیر آب

یکی از پرخطرترین مشاغل دنیا جوشکاری زیر آب است. علاوه بر این، یکی از سخت ترین ها است. جوشکاران باید بر مشکلات فیزیکی ناشی از کار در وضعیت‌های نامناسب و اغلب خطرناک و چالش‌های ذهنی کار تحت فشار غلبه کنند.

یکی از بزرگترین خطرات کلاه ایمنی جوشکاران زیر آب غرق شدن است. جوشکاران باید هنگام کار در نزدیکی آب بسیار مراقب باشند، زیرا حتی یک پاشش کوچک می تواند باعث از دست دادن تعادل و سقوط آنها شود. جوشکارها علاوه بر خطر غرق شدن، باید نگران برق گرفتگی نیز باشند. آب رسانای عالی الکتریسیته است. حتی یک جریان کوچک می تواند کشنده باشد.

یکی دیگر از چالش های کلاه ایمنی جوشکاری زیر فشار بسیار بالای آب است که می تواند حرکت در اطراف را چالش برانگیز کند و فشار زیادی به بدن وارد کند.

جوشکاری زیر آب چقدر خطرناک است؟

در حالی که جوشکاری در زیر آب ممکن است حرفه ای پر خطر به نظر برسد، اما نسبتاً ایمن است. خطر اصلی مرتبط با تامین جوش زیر آب غرق شدن و شوک الکتریکی است. با این حال، این خطر ها را می توان با رعایت اقدامات احتیاطی مناسب کاهش داد. غرق شدن شایع ترین علت مرگ در جوشکاران زیر آب است. برای جلوگیری از این امر، جوشکاران باید از وسایل تنفسی مناسب استفاده کنند و برای استفاده از آن آموزش ببینند. همچنین باید با خطرات کار در فضاهای بسته آشنا باشند.

شوک الکتریکی یکی دیگر از خطرات مهم دستگاه جوش زیر آب است. به همین دلیل است که جوشکاران باید به درستی در روش های ایمنی الکتریکی آموزش ببینند. آنها همچنین باید دستکش های لاستیکی و لباس های خیس بپوشند تا خود را در برابر برق عایق کنند. به طور کلی، جوشکاری در زیر آب تا زمانی که اقدامات احتیاطی در نظر گرفته شود ایمن است. جوشکارها با پیروی از روش های ایمنی مناسب می توانند خطرات مرتبط با کار را به حداقل برسانند.

ماسک تنفسی و لباس محافظ

بسیاری از مردم به جوشکاری به عنوان یک کار داغ و خطرناک فکر می کنند. اما جوشکاری در زیر آب حتی دشوارتر است. اگر مراقب نباشید دود ناشی از جوشکاری می تواند کشنده باشد. شما همیشه از ماسک تنفسی استفاده می کنید و هنگام جوشکاری در زیر آب لباس محافظ ضروری است. یک ماسک تنفسی از شما در برابر دود محافظت می کند و لباس محافظ شما را از گرما و جرقه در امان نگه می دارد. بنابراین اگر در نظر دارید جوشکاری زیر آب را انجام دهید، مطمئن شوید که برای ایمن ماندن آماده هستید.

بیشتر بخوانید:

بررسی جوشکاری پالس MIG ، مزایا و معایب

راهنمای جوش آلومینیوم به فولاد

آخرین مطالب

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *